Ako pracujeme - toto je COMM-PASS
TRÉNINGY A PORADENSTVO S RADOSŤOU
3. 5 dôvodov prečo projektový model workshopov
4. 3 kroky ako si vybrať správny workshop
1. Moderné vzdelávanie - šokujúce fakty
- šokujúca realita vzdelávania - vzdelávanie v nedávnej histórii a vzdelávanie v 21. storočí
- množstvo informácii aké je k dispozícii dnes, tu nebolo nikdy v histórii
- obrovské nároky na selektovanie informácii, ich spracovanie, vyhodnotenie reality a schopnosť ich použitia v praxi
Šokujúca realita vzdelávania:
Minulosť - nie až tak dávna...
- učiteľ (šéf) = hlavný zdroj informácii
- jednoznačné odpovede a riešenia (šéf a učiteľ má vždy pravdu, žiadne spochybňovanie autority)
- vzorce, technika, princípy, štandardy, individuálne výsledky, one man show, IQ
- existuje príčina alebo následok = problém, ktorý má riešenie, bez spochybňovania autority
- historicky výrobný model vzdelávania – lineárne štruktúry, presne a jasne definované opísateľné procesy, prehľadný a predpovedateľný trh, firemné prostredie, ľudia (= robotníci, úradníci)
Požiadavky na vzdelávanie 21. storočia - modernej doby
- dnes = ľudia sami potrebujú informácie spracovať, rozhodnúť sa a konať, učiteľ je len jeden zo zdrojov informácii (líder inšpiruje, podporuje...)
- spoločné hľadanie alternatív a dohoda na vybranom riešení (rovnaká akceptácia všetkých členov tímu)
- ľudská stránka, social technology, spolupráca, tímová práca, EQ
- vyber si zdroje, nájdi informácie – daj svoj názor, ten treba vysvetliť, podložiť, obhájiť, vyhodnotiť a „predať“ ďalej
- organický model vzdelávania – znalostné a tvorivé prostredie, diverzita na trhu, vo firmách, v ľuďoch – ľudia a firmy nie sú stroje (dnešná hodnota je v ľuďoch)
Výsledky vzdelávania v minulosti
- vzdelanie a forma vzdelávania výrazným spôsobom formuje našu osobnosť
- aký typ človeka je výsledkom modelu historického modelu vzdelávania?
- aká je použiteľnosť dosiahnutých výsledkov vzdelávania v minulosti v dnešnom dynamickom a náročnom svete?
- ako sa dokáže manažér vysporiadať s nárokmi 21. storočia?
Potreba moderného vzdelávania pre 21. storočie
- projektovo orientované vzdelávanie - odpoveď na potreby modernej doby
- vtiahnutie účastníkov do procesu vzdelávania
- účastníci sa stávajú spolutvorcami vzdelávania
- účastníci aktívne vstupujú do procesu vzdelávania a preberajú časť zodpovednosti za jeho priebeh
- moderné vzdelávanie potrebuje pripraviť moderných manažérov a lídrov na nároky dnešného biznis prostredia
2. Potreba manažérskeho rastu v 21. storočí
Prečo projektové vzdelávanie - prečo projektový pohľad?
- projekty prinášajú okamžité firemné výsledky
- projekty pružne reagujú na potreby biznisu
- podmienky a potreby manažérskeho vzdelávania sa radikálne zmenili a neustále sa menia
- projektové vzdelávanie prináša do manažérskeho rozvoja prvky projektovej dynamiky a flexibility
- nerozvíjať a nevzdelávať svojich manažérov je hazardom, ktorý si firmy nemôžu dovoliť
-
projekt = dynamika, efektívnosť, inovácie, tvorivosť, rozvoj a rast
3. 5 dôvodov prečo projektový model workshopov
Porovnanie projektového modelu workshopov a klasického modelu workshopov
- je naším cieľom aktivita, iniciatíva, tvorivosť a reálna akcia?
- alebo nám bude naďalej vyhovovať pohodlnosť a pasivita?
- prevratný pohľad v medicíne - "Telo nemá inú možnosť, než nás napomenúť bolesťou. Pokiaľ si len vezmete lieky a informáciu nepochopíte, iba vypnete varovný signál." Mudr. Jan Hnízdil
- môžeme si ešte v dnešnej dobe dovoliť ignorovať signály vo firmách, že niečo nefunguje?
- namiesto formálnych a "image" riešení potrebujeme reálne kroky k vyriešeniu skutočných príčin problémov
Klasický model workshopov
- jednoduché fungovanie z pohľadu top manažmentu
- PRIEBEH: tender – zadanie témy – tréningové potreby – workshopy – feedback – realita???
- TRÉNINGOVÉ POTREBY – dotazník, zopár osobných interview
- nízka zaangažovanosť účastníkov
- spoliehanie sa len na vlastnú aktivitu účastníkov
- minimálna zaangažovanosť senior manažmentu
- obrovské riziká z pohľadu dosiahnutia reálnych výsledkov podľa nárokov dnešného náročného biznis prostredia
Klasický model workshopov - klasické výsledky
- zastaralý model = zastaralé výsledky
- PRÍNOS LEKÁRA, KTORÉHO STÁLE MUSÍTE NAVŠTEVOVAŤ, LEBO EFEKTY SÚ KRÁTKODOBÉ...
- externá firma má skoro istotu, že za rok si ju zavoláte znova, lebo niekoho potrebujete a výsledky dosahujete len vďaka externému vplyvu
- pasívna forma terapie – všetko za mňa urobí lekár a terapeut
- dostávam pohodlnosť a dobrý pocit – ale krátkodobý efekt, častokrát jednorázový (dostávam sa do rizika)
5 dôvodov prečo projektový model workshopov
Dôvod č. 1: AKTIVITA A PRÁCA
- účastníkov
- líniových manažérov
- top manažmentu
- pracovníkov firmy
Dôvod č. 2: PRÁCA NAVYŠE
-
ešte pred workshopmi
-
aj po workshopoch
-
aktivita na workshope – riešenie reálnych biznis projektov
-
reálne projekty – reálne výsledky
Dôvod č. 3: SPOLUPRÁCA A MOTIVÁCIA
- ochota urobiť niečo navyše (bez požiadavky na okamžité zvýšenie platu)
- vlastný rast a rozvoj
- dobrovoľná účasť
- dohoda a lepšia spolupráca medzi oddeleniami
- committment voči firme, kolegom, manažérom, ľuďom vo firme
- nemožnosť schovať sa v dave
Dôvod č. 4: VYŠŠIA NÁROČNOSŤ A NOVÉ BENEFITY
- viac mítingov navyše
- viac diskusíí a hľadanie riešení
- náročná komunikácia
- náročná príprava
- možnosť identifikovať ROI
- reálne biznis prínosy – finančné, procesné, trhové
Dôvod č. 5: SAMOSTATNOSŤ A DLHODOBOSŤ
- stávate sa samostatnými
- naučíme vás systém prevencie a dlhodobého dosahovania výsledkov z vlastných zdrojov
- je tu riziko, že si nás už budúci rok nezavoláte, lebo vaši ľudia to zvládnu sami
- screening – spoločne hľadáme rezervy v samostatnosti a prevencii chodu v budúcnosti
4. 3 kroky ako si vybrať správny workshop
Ako vybrať workshop – ako zostaviť projekt manažérskeho rozvoja?
- poznanie reálnych firemných potrieb
- správny výber účastníkov
- nastavenie správnej motivácie
- výber tréningových biznis projektov
- správny odborný manažérsky obsah workshopov
- aplikácia nových zručností v praxi - realizácia zmeny
- projektový model workshopov - projekt manažérskeho rozvoja a rastu integruje všetky požiadavky do uceleného projektového systému
Úspešný projekt manažérskeho rozvoja a rastu
- používanie projektového prístupu a projektovej metodológie zabezpečuje správne nastavenie realizácie workshopov
- projektové nástroje umožňujú efektívne vynaloženie zdrojov na vzdelávanie - najmä financie, čas a energiu účastníkov
- hľadáme odpovede na nasledujúce kľúčové otázky:
- základná analýza východiskového stavu
- zodpovednosť TOP manažmentu a biznis manažérov
- spolupráca potenciálnych účastníkov projektu
- poznanie príjemcov a budúcich užívateľov požadovaných zlepšení
- určenie účastníkov, ktorí budú dané problémy riešiť
- zavádzame systém cielenej selekcie účastníkov projektu manažérskeho rozvoja
- prinášame systém vyhodnotenia manažérskej úrovne účastníkov
- zodpovednosť TOP manažmentu a biznis manažérov
- spolupráca účastníkov projektu
- výber a definovanie spôsobu realizácie
- konkrétna aplikácia a realizácia projektového modelu workshopov
- nastavenie projektu manažérskeho vzdelávania a rastu
- forma realizácie rozhoduje o dosiahnutom výsledku
- zodpovednosť TOP manažmentu a biznis manažérov
- spolupráca potenciálnych účastníkov projektu
Naša realizácia
|
Teória a prax
|
Praktické riešenia
|
Rozvoj a rast
|
Skúsenosti a know-how
|