INDEX STRÁNKY - vaša inšpirácia | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
1. Benefity - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja
- efektívne učenie
- zmeny mozgových máp - nové manažérske návyky
- sociálne učenie
- najnovšie objavy neurovedy v praxi manažéra
- vysoká pridaná hodnota manažérskeho vzdelávania a vysoké ROI pre firmu
- zabezpečuje vysokú motiváciu kľúčových manažérov a talentov
- prináša dlhodobé výsledky a rozvoj
- používa overené manažérske nástroje a best practices projektového manažmentu
2. Prečo projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja
- projektový model vzdelávania vychádza z najnovších poznatkov neurovedy a moderných zistení o princípoch učenia a rozvoja mozgu
- aplikácia učenia na reálnych projektoch vychádza zo základných princípov neuroplasticity
- zmeny mozgu v dôsledku učenia sa stávajú trvalejšími a dlhodobejšími
Unikátne možnosti COMM-PASS Projektového modelu vzdelávania
3. Čo je projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja
- projekt manažérskeho vzdelávania efektívne kombinuje princípy a overené štandardy projektového manažmentu a najnovšie poznatky neurovedy
- prepojenie neurovedeckých výskumov s potrebami biznis praxe dnešných manažérov poskytuje moderný prístup k riešeniu manažérskych problémov a výziev
- aplikácia v praxi umožňuje dosahovať rozvoj manažérskych schopností a zručností, zmeny správania manažérov a ich tímov, rozvoj motivácie, tvorivosti, iniciatívnosti a sebarozvoja manažérov
- moderná informačná doba poskytuje obrovské množstvo impulzov, ktoré ľudský mozog nie je schopný efektívne spracovávať - Biznis Inteligencia a moderné manažérske princípy umožňujú rešpektovať danosti, predpoklady ale aj obmedzenia ľudského mozgu
- moderná neuroveda prináša prekvapivé zistenia, ale zároveň ukazuje akým spôsobom potrebujeme pracovať s ľudským mozgom, aby sme dokázali jeho potenciál využívať a trvalo rozvíjať
Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - základná štruktúra
- rozsah projektu manažérskeho vzdelávania je plne prispôsobiteľný potrebám a nárokom firmy
- jednotlivé kroky a oblasti sa realizujú len v takom rozsahu, aký vyžaduje reálna situácia firmy
- pre úspešnú realizáciu projektu vzdelávania nie je nutné realizovať všetky kroky v plnom rozsahu
Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - stručný popis
- schéma obsahuje základný popis krokov a činností jednotlivých fáz projektu manažérskeho vzdelávania
- náplň, rozsah a hĺbka jednotlivých krokov sa určuje pri tvorbe a plánovaní projektu manažérskeho vzdelávania
- jednotlivé kroky sú realizované s ohľadom na časové možnosti, odborné nároky, vyžadované biznis ciele, náročnosť tréningových projektov a možnosti efektívneho vynaloženia nákladov na manažérske vzdelávanie
Prečo projekty - realita alebo módny hit?
- existuje mnoho zmätku a nejasností o tom, čo sú projekty a čo nie sú projekty
- z týchto dôvodov dochádza často k nesprávnemu používaniu projektov a tým premrhaniu ich potenciálu
- správne nastavené projekty majú obrovský potenciál, z ktorého môže firma výrazne profitovať...
A) Správna integrácia projektov do líniovej firemnej štruktúry
- schopnosť kombinovať výhody hierarchickej líniovej štruktúry - štandardné firemné riadenie a projektového prostredia
- využitie dynamiky projektov na riešenie výziev, ktoré zabezpečujú konkurencieschopnosť firmy v 21. sotorčí
- zosilnenie výhod a benefitov štandardnej líniovej štruktúry firmy
- maximalizácia benefitov projektového fungovania firmy
B) Prečo potrebujeme projekty?
- sú projekty len módnym hitom?
- sú projekty reálnym prínosom?
- projekty a projektový manažment sú odpoveďou na výzvy a situáciu biznis prostredia 21. storočia
C) Prečo potrebujeme projekty - vyhodnotenie našej firemnej reality...
- ak odokážeme reagovať na zmeny biznis prostredia?
- čo nám diktuje konkurencia - do akej nás dostáva pozície?
- ako v tejto situácii reagujeme vo firme?
- ako na základe firemnej reality reaguje moje oddelenie?
- aký je vplyv nového prostredia na moju vlastnú realitu - moje zmeny?
D) Projekty ako nástroj inovácie, rozvoja a rastu
- projekty umožňujú riešenie problémov a úloh naprieč celou firmou
- multidisciplinárne riešenia a tímy
- inovácia má byť podporovaná v čase rastu - nečakať, kým bude neskoro
- projekty prinášajú technologické inovácie
- projekty sú silným prínosom pri manažérskom rozvoji a raste
Čo je projekt - nie každý "projekt" je projekt
- pre úspešnosť projektov je kľúčové poznanie čo je projekt a projektový manažment
- dôležitá je aj schopnosť správne používať projekty v líniovom - štandardnom hierarchickom prostredí firmy
Definícia projektu
- je dôležité správne definovať projekt a nájsť jeho adekvátnu definíciu v konkrétnej firemnej realite
- správne nastavenie a riadenie projektov výrazne podporuje manažérsky rozvoj a rast vo firme
Projekty a manažérsky rozvoj a rast
- úspešné riadenie a zvládnutie projektov integruje širokospektrálne manažérske nároky a požiadavky
- potreba poznať a riadiť procesy
- schopnosť pracovať so systémom
- požiadavky na riadenie ľudí - tímu, stakeholdrov, sponzora projektu, TOP manažment, užívateľov
- potreba využívať firemné know-how
- schopnosť získať a rozvíjať know-how projektového manažmentu
- schopnosť dosahovať a podporovať zmeny
- mnohé ďalšie...
4. COMM-PASS Projektový model workshopov
- projektové vzdelávanie - najmodernejší trend vo vzdelávaní
- projektové vzdelávanie je v širokom meradle používané svetovými univerzitami
- COMM-PASS Projektový model workshopov využíva best practices projektového vzdelávania a najnovšie vedecké poznatky
Štruktúra a postupnosť krokov COMM-PASS Projektového modelu vzdelávania
- v nasledujúcej časti nájdete vybrané kroky jednotlivých fáz projektu
- projektový model prináša flexibilitu a plnú prispôsobiteľnosť projektu vzdelávania individuálnej situácii klienta
- projekt vzdelávania je vytváraný podľa svetových štandardov projektového manažmentu a umožňuje dokonalé prispôsobenie štruktúry projektu všetkým nárokom a požiadavkám stavu firmy, úrovne jednotlivých manažérov, nárokom biznis odvetvia a tiež osobnostným požiadavkám každého manažéra firmy
- v prípade odborných otázok a nejasností nás kontaktujte
1. Inicializácia projektu: PRED – workshopová fáza
Krok 1. Hodnotenie potrieb a nápadov:
- 1. potreby ľudí (účastníkov projektu)
- 2. potreby manažérov – priamych nadriadených
- 3. potreby top manažmentu
- 4. potreby firmy (efektívnosť, inovácie, postavenie na trhu...)
- 5. potreby zákazníkov a okolia firmy (trh, odvetvie...)
Krok 2. Biznis význam a prínosy:
- definovanie významu projektu
- určenie prínosov projektu
- výber projektového manažéra (mimo HR)
- požiadavky účastníkov projektu, vlastníka projektu
- pridelená manažérska pozornosť – biznis význam projektu
- rozhodnutie o ďalšom smerovaní projektu
- jednoznačné chápanie a akceptácia biznis hodnoty projektu naprieč firmou
2. Plánovanie projektu: Realizačná – workshopová fáza
- projekt ako forma odmeny – projekty nie sú trestom
- možnosti rastu, získavanie nových skúseností
- vyššia hodnota pracovníka pre firmu
- personálny rozvoj a rast
- lepší prehľad o firme, procesoch
- spoznávanie nových oddelení, prevádzok, krajín...
Krok 5. Projektový marketing:
- kontrolovaný, cielene vytváraný obraz o projekte
- zlepšuje akceptáciu a úspešnosť projektu
- zlepšuje akceptáciu zmien, ktoré projekt prináša
- zlepšuje akceptáciu a využívanie výstupov projektu
- podpora projektu
- eliminácia negatívnych vplyvov na projekt
- podporuje motiváciu na projekte
3. Realizácia projektu: Realizačná – workshopová fáza
Krok 1. Tréningové projekty:
- reálny biznis prínos pre firmu
- súlad a podpora firemných cieľov
- podpora manažérskeho a osobnostného rastu
- nové manažérske skúsenosti – rozvoj v praxi
- motivácia pracovníkov
- riešenie komplexných výziev a úloh
- podpora výnimočnosti
- stabilita manažérskeho poolu
Krok 2. COMM-PASS Task Force Approach:
- multiplikácia skúseností a know-how
- prenos nového know-how do firmy cez reálne projekty
- širšia akceptácia a úspech projektov
- ovplyvňovanie firemnej kultúry
- podpora excelentnosti a inovácie
Krok 4. Reporting projektu:
- pravidelný kontakt s projektom
- prehľad o manažérskom rozvoji a raste
- sledovanie podpory biznisu cez pilotné projekty
- zainteresovanosť účastníkov
- zainteresovanosť vybraných úrovní manažmentu
- podpora benefitov projektu
- schopnosť reagovať na odchýlky
4. Ukončenie projektu: Realizačná – workshopová fáza
Krok 1. Vyhodnotenie projektu manažerskeho rozvoja:
- seba-hodnotenie účastníkov
- hodnotenie líniových manažérov
- hodnotenie TOP manažmentu
- hodnotenie vybraných stakeholdrov
Krok 2. Stav tréningových projektov:
- aktuálny stav tréningových projektov k dnešnému dňu
- dosiahnuté výsledky projektov
- bola dosiahnutá biznis hodnota projektu?
- aké skúsenosti sme získali o projektovom manažmente?
Krok 3. Lessons learned – projektu manažérskeho rozvoja:
- hodnotenie účastníkov
- hodnotenie líniových manažérov
- hodnotenie TOP manažmentu
- hodnotenie vybraných stakeholdrov
- pozitíva, prínosy, benefity
- negatíva
- výzvy, riziká
- realizačný priebeh
- pohľad na tréningové projekty
- rozvoj manažérskych zručností
- spolupráca vo firme
Krok 4. Final event – záverečná prezentácia:
- účastníci si ju organizujú sami
- prezentovanie dosiahnutých výsledkov programu top manažmentu
- ukázanie výsledkov, dosiahnutých cieľov, potreba podpory, naštartovanie nových projektov, prizvanie nových členov do tímov
- predať sa pred HR, pred svojím priamym nadriadeným, pred TOP manažmentom a pred kolegami
- prezentovať prínos pre firmu
5. Využívanie projektu: PO – workshopová fáza
Krok 1. Realizácia tréningových projektov:
- pokračovanie v realizácii tréningových projektov
- nastavenie a zabezpečenie úspešnej realizácie tréningových projektov podľa princípov projektového manažmentu
- sledovanie biznis prínosov projektov
- prenos know-how projektového manažmentu do firemného prostredia
- kontinuálna motivácia
- sledovanie a kontinuálna podpora manažérskeho rozvoja a rastu
- vyhodnotenie pokračovania alebo potrebných zmien v projektoch
- doplnenie projektov
- ďalšia podpora projektových tímov, projektov
Krok 2. Benefity projektu manažérskeho rozvoja:
- sledovanie a vyhodnocovanie prínosov – benefitov projektu manažérskeho rozvoja a tréningových projektov v praxi
- dlhodobé využívanie prínosov rozvojového programu
- podpora a ďalšia motivácia
- sledovanie a kontinuálna podpora manažérskeho rozvoja a rastu
- interní ľudia najlepšie vedia, kde sú firemné problémy, výzvy a potenciál rozvoja
- ľudia vo firme trávia 40% svojho času (keď vás bolí brucho – kto vie lepšie, čo ste zjedli – lekár alebo vy sami?)
Krok 3. Centrá excelentnosti:
- vytváranie a budovanie centier excelentnosti vo firme
- centrá pre manažérske know-how
- centrá pre technické a odborné know-how
- pravidelný update získaného know-how a skúseností z workshopov
- kto a čím je a bude výnimočný
- pilotné projekty pri nových riešeniach
- roll out overených riešení
- akčné plány udržateľnosti a neustáleho rozvoja know-how a skúseností vo firme s cieľom ich čo najlepšieho využívania
Krok 4. Nové tréningové potrieby:
- pravidelné sledovanie a vyhodnocovanie tréningových potrieb
- aktuálny rozvoj manažérskych zručností vo firme
- aktuálne biznis potreby firmy
- príprava vstupov a podkladov pre nový projekt manžérskeho rozvoja
5. Motivácia a manažérske vzdelávanie
- ako maximalizovať efektívnosť manažérskeho vzdelávania?
- ROI manažérskeho vzdelávania - mýty a fakty
- ako zamedziť neefektívnemu vynakladaniu zdrojov na manažérske vzdelávanie?
- kľúčovým prvkom je správna motivácia - manažérska motivácia k rozvoju a rastu
- neuroveda prináša prevratné zistenia o fungovaní ľudskej motivácie
- neurotransmitery ako dopamín odhaľujú doteraz skryté motívy ľudského správania
- správne nastavenie prostredia potrebného pre efektívne učenie tvorí základ dosiahnutia želaných efektov a výsledkom manažérskeho vzdelávania
- biochémické prostredie a fyziologické fungovanie nášho tela a mozgu výrazne určuje, čo si z daného manažérskeho vzdelávania dokážeme preniesť a osvojiť v praxi
Najčastejšie príčiny neefektívneho vzdelávania manažérov
- Prečo dochádza k častému mrhaniu zdrojmi?
- V čom spočíva neefektívne vynakladanie financii na manažérske vzdelávanie?
- chýbajúca motivácia účastníkov
- nesprávna motivácia účastníkov
- chybne nastavený vzdelávací systém
- chýbajúce ciele vzdelávacích a rozvojových manažérskych workshopov
- slabá kontrola alebo úplne chýbajúca kontrola dosiahnutých výsledkov vzdelávania
- nezáujem účastníkov o aktívnu prácu
- účastníci si prídu na wokrshop len oddýchnuť z práce
- neochota účatníkov zdieľať svoje skúsenosti
- neochota účastníkov pracovať na požadovaných zmenách
- zastaralé a dnes už nezáživné vzdelávacie systémy a prístupy
- dnešnej dobe nevyhovujúce informácie a manažérske postupy
- neschopnosť zbaviť sa dedičstva z histórie - čo kedysi dokonale fungovalo, dnes nemusí stačiť...
- silná podobnosť so školským systémom
- nudné prezentácie - slabá angažovanosť účastníkov
- chýbajúce praktické využitie
- podcenenie významu manažérskeho rozvoja vo firme
- náročnosť sledovať ROI vzdelávacieho procesu
- benefity manažérskych workshopov nie sú vždy jasne merateľné
- chýbajúce SMART metriky a KPI
- chýbajúci ľudský rozmer manažérskych zručností
- vážny problém: je to v rozpočte - tak to potrebujeme minúť...
MOTIVÁCIA K MANAŽÉRSKEMU RASTU:
- interná motivácia k rastu – jediná skutočná, vlastná motivácia
- externá motivácia k rastu – vyvolaná motivácia
INTERNÁ MOTIVÁCIA k manažérskemu rastu:
- potreba rozvoja pracovníka vychádzajúca z jeho rozhodnutia a iniciatívy
- životné ciele, pracovné ciele, sny, túžby
- kariérny posun, zvýšenie kvalifikácie
- zvýšenie profesionality
- nové manažérske zručnosti, nové odborné zručnosti
- požiadavky prostredia, požiadavky trhu a ich chápanie človekom
- ambície a spokojnosť v živote, úroveň spokojnosti v súkromnom živote
EXTERNÁ MOTIVÁCIA – zodpovednosť:
- TOP manažment
- rolovanie cieľov z exekutívy až po najnižšiu manažérsku úroveň (líniový manažment)
- očakávania a forma manažmentu z úrovne exekutívy
- manažér daného pracovníka – ako riadi, motivuje a vyhodnocuje svojich podriadených
- pochopenie firemných cieľov a firemného prostredia – firemnej kultúry zo strany pracovníka
EXTERNÁ MOTIVÁCIA k manažérskemu rastu:
- potreba firmy – firemné ciele a ich úroveň plnenia
- potreba oddelenia – nastavenie motivácie z rozhodnutia manažéra (zastupiteľnosť, rast oddelenia, vízia oddelenia, dosahovanie vyšších cieľov)
- pravidelný feedback a performance review: individuálny rozvoj pracovníka – individual development plan
- úroveň reportingu a pravidelné meetingy – KPI, KVI a plnenie cieľov, očakávaní
Firemná realita a zdravie firmy:
- každý má výber so svojím zdravím...
- vo firme ide o úspech celej firmy a nemôžeme sa spoliehať len na iniciatívu jednotlivcov – je to príliš veľký hazard
- TOP MANAŽMENT má zodpovednosť a musí nastaviť jasné požiadavky na rast a „potrebu zdravia firmy“
Riziká a nástrahy - Následky chýbajúcej motivácie:
- ČLOVEK, KTORÝ NERASTIE JE OVLÁDANÝ STRACHOM O SVOJU POZÍCIU
- začína vedome aj podvedome brániť rastu ostatných kolegov a podriadených, v snahe zabezpečiť si istotu svojej vlastnej budúcnosti
- manažér, ktorý nerastie a nerozvíja sa – tvorí základy budúcich problémov, ktoré sa ukážu v budúcnosti
- krátkodobý pohľad ich nedokáže vidieť a identifikovať – trpí rozvoj tímu, fluktuácia, slabé riadenie, nízka efektívnosť, slabé výkony
- to isté ako keď sa človek vedome nestará o svoje zdravie, ale začne sa o seba starať až keď je neskoro a keď je zrazu chorý
Ako zmerať a určiť úroveň motivácie?
1. SEBADIAGNOSTIKA – SELF DIAGNOSTIC
- pracovník na základe sebapoznnia - pomocou dotazníka, daných úloh a úrovne plnenia jeho cieľov zistí ako vysoko je motivovaný, ako plní svoje ciele a či vôbec chce na sebe pracovať
- so svojím manažérom zhodnotia a určia podľa nich objektívnu úroveň motivácie ísť na workshop a pracovať na sebe
- spoločne určia na akej úrovni je jeho plnenie cieľov a tým aj jeho schopnosť ich reálne dosiahnuť, alebo potrebuje na sebe pracovať, aby ciele dokázal splniť
2. MANAŽÉRSKA DIAGNOSTIKA – FIREMNÁ DIAGNOSTIKA
- nadriadený manažér vyberie a pripraví človeka na workshop
- manažér robí prípravu a už pracuje na workshope ešte pred tým, než workshop začal
- senior manažment selektuje ľudí na workshop – vyberie ich podľa požiadaviek projektu manažérskeho rozvoja (systém výberu a rozvoja)
- selekčný systém COMM-PASS – manažérsky nástroj, systematické vyhodnotenie kto na workshop patrí a kto nie
A) Správna motivácia – správna investícia
- firma investuje do ľudí správne za účelom ich rozvoja a zároveň aj rozvoja firmy
- investície do ľudí nie sú vyhodené a zmarené, pretože by boli dané do nesprávnych manažérov
B) Správna motivácia – správni ľudia
- High Potentials, Talents – skupina ľudí, ktorí majú potenciál rásť a firma sa ich rozhodne cielene podporovať
- riziko: nepochopený workshop = nepochopené to, akí ľudia majú ísť na workshop, ako majú byť pripravení a prečo
C) Základné – nevyhnutné princípy správnej motivácie
- 1. PRÍPRAVA MANAŽÉROV – výber správnych ľudí
- 2. PRÍPRAVA ZADANÍ – projektov , čo sa od účastníkov očakáva = nastavenie tréningového projektu, určenie cieľov prečo tam človek ide
- 3. KONTROLA – čo účastníci na workshope vytvorili a ako to chcú ďalej v praxi aplikovať, ako sa im darí v praxi
6. Manažérske vzdelávanie a neuroveda
- NÁŠ MANAŽÉRSKY ŠTÝL OVPLYVŇUJE NAŠE ZDRAVIE
- neuroleadership - nové vedecké poznatky o líderstve
- ako vznikajú manažérske stereotypy
- kedy a ako manažér riadi na základe autopilota
- neuro-princípy manažérskeho rozhodovania
- neuro-princípy učenia a získavania nových manažérskych zručností
- nový pohľad na princípy kreativity - kde sa rodí inovácia
- prečo spadávame do STATUS QUO
- práca pod stresom - toxické efekty pre mozog a telo
- ako podporiť zdravie mozgu efektívnym manažérskym štýlom
- vedecké výskumy prinášajú nový pohľad na negatívne následky multitaskingu
- kedy vznikajú krátkodobé a kedy dlhodobé mozgové mapy?
- ako sa prejavuje sociálna konformita v rozhodovaní manažéra?
- kedy mozog podporuje a naopak kedy ignoruje nasledovanie pravidiel?
- dokážeme využívať nasledovanie autority v prospech rozvoja mozgu?
- ako vznikajú morálne rozhodnutia a čo sú kľúčové faktory nášho chcenia alebo nechcenia podporiť svoje okolie?
- kedy sme otrokmi svojho podvedomia a našej minulosti?
- dokážeme naštartovať svoju kreativitu?
- ktoré vplyvy ničia naše kreatívne myslenie a dokážeme kreativitu merať?
Manažérske vzdelávanie a najnovšie poznatky neurovedy