header
sken

 Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

 

 

 

INDEX STRÁNKY - vaša inšpirácia      
Benefity - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja PREČO - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja ČO je - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja Projektový model workshopov - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja Motivácia a vzdelávanie - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja
         
Manažérske vzdelávanie a neuroveda - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja         
         

 

 

 

 

 

 

 

1. Benefity - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvojaBenefity - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

  • efektívne učenie
  • zmeny mozgových máp - nové manažérske návyky
  • sociálne učenie
  • najnovšie objavy neurovedy v praxi manažéra

 

  • vysoká pridaná hodnota manažérskeho vzdelávania a vysoké ROI pre firmu
  • zabezpečuje vysokú motiváciu kľúčových manažérov a talentov
  • prináša dlhodobé výsledky a rozvoj
  • používa overené manažérske nástroje a best practices projektového manažmentu

 

 

návrat hore

 

 

 

 

 

2. Prečo projekt manažérskeho vzdelávania a rozvojaPREČO - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

 

  • projektový model vzdelávania vychádza z najnovších poznatkov neurovedy a moderných zistení o princípoch učenia a rozvoja mozgu
  • aplikácia učenia na reálnych projektoch vychádza zo základných princípov neuroplasticity
  • zmeny mozgu v dôsledku učenia sa stávajú trvalejšími a dlhodobejšími  

  

 

Unikátne možnosti COMM-PASS Projektového modelu vzdelávania  

 

PROJEKTOVÝ MODEL WORKSHOPOV - pyramída

 

 

 

návrat hore

 

 

 

 

 

3. Čo je projekt manažérskeho vzdelávania a rozvojaČO je - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

 

  • projekt manažérskeho vzdelávania efektívne kombinuje princípy a overené štandardy projektového manažmentu a najnovšie poznatky neurovedy

 

  • prepojenie neurovedeckých výskumov s potrebami biznis praxe dnešných manažérov poskytuje moderný prístup k riešeniu manažérskych problémov a výziev
  • aplikácia v praxi umožňuje dosahovať rozvoj manažérskych schopností a zručností, zmeny správania manažérov a ich tímov, rozvoj motivácie, tvorivosti, iniciatívnosti a sebarozvoja manažérov
  • moderná informačná doba poskytuje obrovské množstvo impulzov, ktoré ľudský mozog nie je schopný efektívne spracovávať - Biznis Inteligencia a moderné manažérske princípy umožňujú rešpektovať danosti, predpoklady ale aj obmedzenia ľudského mozgu
  • moderná neuroveda prináša prekvapivé zistenia, ale zároveň ukazuje akým spôsobom potrebujeme pracovať s ľudským mozgom, aby sme dokázali jeho potenciál využívať a trvalo rozvíjať

 

Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - základná štruktúra

  • rozsah projektu manažérskeho vzdelávania je plne prispôsobiteľný potrebám a nárokom firmy
  • jednotlivé kroky a oblasti sa realizujú len v takom rozsahu, aký vyžaduje reálna situácia firmy
  • pre úspešnú realizáciu projektu vzdelávania nie je nutné realizovať všetky kroky v plnom rozsahu

 

Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - štruktúra

 

 

Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - stručný popis

  • schéma obsahuje základný popis krokov a činností jednotlivých fáz projektu manažérskeho vzdelávania
  • náplň, rozsah a hĺbka jednotlivých krokov sa určuje pri tvorbe a plánovaní projektu manažérskeho vzdelávania
  • jednotlivé kroky sú realizované s ohľadom na časové možnosti, odborné nároky, vyžadované biznis ciele, náročnosť tréningových projektov a možnosti efektívneho vynaloženia nákladov na manažérske vzdelávanie

 

Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - popis

 

Prečo projekty - realita alebo módny hit? 

  • existuje mnoho zmätku a nejasností o tom, čo sú projekty a čo nie sú projekty
  • z týchto dôvodov dochádza často k nesprávnemu používaniu projektov a tým premrhaniu ich potenciálu 
  • správne nastavené projekty majú obrovský potenciál, z ktorého môže firma výrazne profitovať...

 

Inovácia a budúcnosť

 

A) Správna integrácia projektov do líniovej firemnej štruktúry 

  • schopnosť kombinovať výhody hierarchickej líniovej štruktúry - štandardné firemné riadenie a projektového prostredia
  • využitie dynamiky projektov na riešenie výziev, ktoré zabezpečujú konkurencieschopnosť firmy v 21. sotorčí
  • zosilnenie výhod a benefitov štandardnej líniovej štruktúry firmy
  • maximalizácia benefitov projektového fungovania firmy

 

Líniová štruktúra a projekty

 

B) Prečo potrebujeme projekty? 

  • sú projekty len módnym hitom? 
  • sú projekty reálnym prínosom?
  • projekty a projektový manažment sú odpoveďou na výzvy a situáciu biznis prostredia 21. storočia

 

 

Prečo potrebujeme projekty 

 

C) Prečo potrebujeme projekty - vyhodnotenie našej firemnej reality... 

  • ak odokážeme reagovať na zmeny biznis prostredia?
  • čo nám diktuje konkurencia - do akej nás dostáva pozície?
  • ako v tejto situácii reagujeme vo firme?
  • ako na základe firemnej reality reaguje moje oddelenie?
  • aký je vplyv nového prostredia na moju vlastnú realitu - moje zmeny?

 

Prečo potrebujeme projekty - vyhodnotenie našej firemnej reality

 

 

D) Projekty ako nástroj inovácie, rozvoja a rastu

  • projekty umožňujú riešenie problémov a úloh naprieč celou firmou
  • multidisciplinárne riešenia a tímy
  • inovácia má byť podporovaná v čase rastu - nečakať, kým bude neskoro
  • projekty prinášajú technologické inovácie
  • projekty sú silným prínosom pri manažérskom rozvoji a raste

 

Krivka projektov a inovácie

 

 

návrat hore

 

 

 

Čo je projekt - nie každý "projekt" je projekt

  • pre úspešnosť projektov je kľúčové poznanie čo je projekt a projektový manažment
  • dôležitá je aj schopnosť správne používať projekty v líniovom - štandardnom hierarchickom prostredí firmy

 

 

CHARAKTERISTIKY PROJEKTU

 

Definícia projektu

  • je dôležité správne definovať projekt a nájsť jeho adekvátnu definíciu v konkrétnej firemnej realite
  • správne nastavenie a riadenie projektov výrazne podporuje manažérsky rozvoj a rast vo firme

 

 

DEFINÍCIA PROJEKTU

 

Projekty a manažérsky rozvoj a rast 

  • úspešné riadenie a zvládnutie projektov integruje širokospektrálne manažérske nároky a požiadavky
  • potreba poznať a riadiť procesy
  • schopnosť pracovať so systémom
  • požiadavky na riadenie ľudí - tímu, stakeholdrov, sponzora projektu, TOP manažment, užívateľov
  • potreba využívať firemné know-how
  • schopnosť získať a rozvíjať know-how projektového manažmentu
  • schopnosť dosahovať a podporovať zmeny
  • mnohé ďalšie...

 

Projekty a COMM-PASS systém

 

 

 

 

návrat hore

 

 

 

 

 

4. COMM-PASS Projektový model workshopovProjektový model workshopov - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

 

  • projektové vzdelávanie - najmodernejší trend vo vzdelávaní
  • projektové vzdelávanie je v širokom meradle používané svetovými univerzitami
  • COMM-PASS Projektový model workshopov využíva best practices projektového vzdelávania a najnovšie vedecké poznatky

 

  

 

Štruktúra a postupnosť krokov COMM-PASS Projektového modelu vzdelávania 

  • v nasledujúcej časti nájdete vybrané kroky jednotlivých fáz projektu
  • projektový model prináša flexibilitu a plnú prispôsobiteľnosť projektu vzdelávania individuálnej situácii klienta
  • projekt vzdelávania je vytváraný podľa svetových štandardov projektového manažmentu a umožňuje dokonalé prispôsobenie štruktúry projektu všetkým nárokom a požiadavkám stavu firmy, úrovne jednotlivých manažérov, nárokom biznis odvetvia a tiež osobnostným požiadavkám každého manažéra firmy
  • v prípade odborných otázok a nejasností nás kontaktujte

 

Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja - popis

 

 

1. Inicializácia projektu: PRED – workshopová fáza


 

Krok 1. Hodnotenie potrieb a nápadov:

  • 1. potreby ľudí (účastníkov projektu)
  • 2. potreby manažérov – priamych nadriadených
  • 3. potreby top manažmentu
  • 4. potreby firmy (efektívnosť, inovácie, postavenie na trhu...)
  • 5. potreby zákazníkov a okolia firmy (trh, odvetvie...)

 

Krok 2. Biznis význam a prínosy:

  • definovanie významu projektu
  • určenie prínosov projektu
  • výber projektového manažéra (mimo HR)
  • požiadavky účastníkov projektu, vlastníka projektu
  • pridelená manažérska pozornosť – biznis význam projektu
  • rozhodnutie o ďalšom smerovaní projektu
  • jednoznačné chápanie a akceptácia biznis hodnoty projektu naprieč firmou

 

 

2. Plánovanie projektu: Realizačná – workshopová fáza



Krok 1. Výber účastníkov – Projektový TÍM - Projekt ako nástroj motivácie a rozvoja:
 
  • projekt ako forma odmeny – projekty nie sú trestom
  • možnosti rastu, získavanie nových skúseností
  • vyššia hodnota pracovníka pre firmu
  • personálny rozvoj a rast
  • lepší prehľad o firme, procesoch
  • spoznávanie nových oddelení, prevádzok, krajín...

 

 

Krok 5. Projektový marketing:

  • kontrolovaný, cielene vytváraný obraz o projekte
  • zlepšuje akceptáciu a úspešnosť projektu
  • zlepšuje akceptáciu zmien, ktoré projekt prináša
  • zlepšuje akceptáciu a využívanie výstupov projektu
  • podpora projektu
  • eliminácia negatívnych vplyvov na projekt
  • podporuje motiváciu na projekte

 

 

3. Realizácia projektu: Realizačná – workshopová fáza

  

 

Krok 1. Tréningové projekty:

  • reálny biznis prínos pre firmu
  • súlad a podpora firemných cieľov
  • podpora manažérskeho a osobnostného rastu
  • nové manažérske skúsenosti – rozvoj v praxi
  • motivácia pracovníkov
  • riešenie komplexných výziev a úloh
  • podpora výnimočnosti
  • stabilita manažérskeho poolu

 

 

Krok 2. COMM-PASS Task Force Approach: 

  • multiplikácia skúseností a know-how
  • prenos nového know-how do firmy cez reálne projekty
  • širšia akceptácia a úspech projektov
  • ovplyvňovanie firemnej kultúry
  • podpora excelentnosti a inovácie

 

 

Krok 4. Reporting projektu: 

  • pravidelný kontakt s projektom
  • prehľad o manažérskom rozvoji a raste
  • sledovanie podpory biznisu cez pilotné projekty
  • zainteresovanosť účastníkov
  • zainteresovanosť vybraných úrovní manažmentu
  • podpora benefitov projektu
  • schopnosť reagovať na odchýlky

 

 

 

4. Ukončenie projektu: Realizačná – workshopová fáza


 

Krok 1. Vyhodnotenie projektu manažerskeho rozvoja:

  • seba-hodnotenie účastníkov
  • hodnotenie líniových manažérov
  • hodnotenie TOP manažmentu
  • hodnotenie vybraných stakeholdrov

 

 

Krok 2. Stav tréningových projektov:

  • aktuálny stav tréningových projektov k dnešnému dňu
  • dosiahnuté výsledky projektov
  • bola dosiahnutá biznis hodnota projektu?
  • aké skúsenosti sme získali o projektovom manažmente?

 

 

Krok 3. Lessons learned – projektu manažérskeho rozvoja

  • hodnotenie účastníkov
  • hodnotenie líniových manažérov
  • hodnotenie TOP manažmentu
  • hodnotenie vybraných stakeholdrov

 

  • pozitíva, prínosy, benefity
  • negatíva
  • výzvy, riziká

 

  • realizačný priebeh
  • pohľad na tréningové projekty
  • rozvoj manažérskych zručností
  • spolupráca vo firme

 

 

Krok 4. Final event – záverečná prezentácia:

  • účastníci si ju organizujú sami
  • prezentovanie dosiahnutých výsledkov programu top manažmentu
  • ukázanie výsledkov, dosiahnutých cieľov, potreba podpory, naštartovanie nových projektov, prizvanie nových členov do tímov
  • predať sa pred HR, pred svojím priamym nadriadeným, pred TOP manažmentom a pred kolegami
  • prezentovať prínos pre firmu

 

 

5. Využívanie projektu: PO – workshopová fáza

 

 

Krok 1. Realizácia tréningových projektov: 

  • pokračovanie v realizácii tréningových projektov
  • nastavenie a zabezpečenie úspešnej realizácie tréningových projektov podľa princípov projektového manažmentu
  • sledovanie biznis prínosov projektov
  • prenos know-how projektového manažmentu do firemného prostredia
  • kontinuálna motivácia
  • sledovanie a kontinuálna podpora manažérskeho rozvoja a rastu
  • vyhodnotenie pokračovania alebo potrebných zmien v projektoch
  • doplnenie projektov
  • ďalšia podpora projektových tímov, projektov

 

 

Krok 2. Benefity projektu manažérskeho rozvoja:

  • sledovanie a vyhodnocovanie prínosov – benefitov projektu manažérskeho rozvoja a tréningových projektov v praxi
  • dlhodobé využívanie prínosov rozvojového programu
  • podpora a ďalšia motivácia
  • sledovanie a kontinuálna podpora manažérskeho rozvoja a rastu
  • interní ľudia najlepšie vedia, kde sú firemné problémy, výzvy a potenciál rozvoja
  • ľudia vo firme trávia 40% svojho času (keď vás bolí brucho – kto vie lepšie, čo ste zjedli – lekár alebo vy sami?)

 

 

Krok 3. Centrá excelentnosti:

  • vytváranie a budovanie centier excelentnosti vo firme
  • centrá pre manažérske know-how
  • centrá pre technické a odborné know-how
  • pravidelný update získaného know-how a skúseností z workshopov
  • kto a čím je a bude výnimočný
  • pilotné projekty pri nových riešeniach
  • roll out overených riešení
  • akčné plány udržateľnosti a neustáleho rozvoja know-how a skúseností vo firme s cieľom ich čo najlepšieho využívania

 

 

Krok 4. Nové tréningové potrieby: 

  • pravidelné sledovanie a vyhodnocovanie tréningových potrieb
  • aktuálny rozvoj manažérskych zručností vo firme
  • aktuálne biznis potreby firmy
  • príprava vstupov a podkladov pre nový projekt manžérskeho rozvoja

 

 

 

 

návrat hore

 

 

 

 

 

5. Motivácia a manažérske vzdelávanieMotivácia a vzdelávanie - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

  • ako maximalizovať efektívnosť manažérskeho vzdelávania? 
  • ROI manažérskeho vzdelávania - mýty a fakty
  • ako zamedziť neefektívnemu vynakladaniu zdrojov na manažérske vzdelávanie?
  • kľúčovým prvkom je správna motivácia - manažérska motivácia k rozvoju a rastu
  • neuroveda prináša prevratné zistenia o fungovaní ľudskej motivácie
  • neurotransmitery ako dopamín odhaľujú doteraz skryté motívy ľudského správania
  • správne nastavenie prostredia potrebného pre efektívne učenie tvorí základ dosiahnutia želaných efektov a výsledkom manažérskeho vzdelávania
  • biochémické prostredie a fyziologické fungovanie nášho tela a mozgu výrazne určuje, čo si z daného manažérskeho vzdelávania dokážeme preniesť a osvojiť v praxi

 

 

 

Zbytočné straty - ako nemrhať financiami na vzdelávanie

 

Najčastejšie príčiny neefektívneho vzdelávania manažérov 

  • Prečo dochádza k častému mrhaniu zdrojmi?
  • V čom spočíva neefektívne vynakladanie financii na manažérske vzdelávanie? 

 

  • chýbajúca motivácia účastníkov
  • nesprávna motivácia účastníkov
  • chybne nastavený vzdelávací systém
  • chýbajúce ciele vzdelávacích a rozvojových manažérskych workshopov
  • slabá kontrola alebo úplne chýbajúca kontrola dosiahnutých výsledkov vzdelávania

 

  • nezáujem účastníkov o aktívnu prácu
  • účastníci si prídu na wokrshop len oddýchnuť z práce
  • neochota účatníkov zdieľať svoje skúsenosti
  • neochota účastníkov pracovať na požadovaných zmenách

 

  • zastaralé a dnes už nezáživné vzdelávacie systémy a prístupy
  • dnešnej dobe nevyhovujúce informácie a manažérske postupy
  • neschopnosť zbaviť sa dedičstva z histórie - čo kedysi dokonale fungovalo, dnes nemusí stačiť...
  • silná podobnosť so školským systémom
  • nudné prezentácie - slabá angažovanosť účastníkov
  • chýbajúce praktické využitie

 

  • podcenenie významu manažérskeho rozvoja vo firme
  • náročnosť sledovať ROI vzdelávacieho procesu
  • benefity manažérskych workshopov nie sú vždy jasne merateľné
  • chýbajúce SMART metriky a KPI
  • chýbajúci ľudský rozmer manažérskych zručností
  • vážny problém: je to v rozpočte - tak to potrebujeme minúť...

 

 

MOTIVÁCIA K MANAŽÉRSKEMU RASTU:

  1. interná motivácia k rastu – jediná skutočná, vlastná motivácia
  2. externá motivácia k rastu – vyvolaná motivácia

 

MOTIVÁCIA K MANAŽÉRSKEMU RASTU

 

 

INTERNÁ MOTIVÁCIA – zodpovednosť 

INTERNÁ MOTIVÁCIA k manažérskemu rastu:

  • potreba rozvoja pracovníka vychádzajúca z jeho rozhodnutia a iniciatívy
  • životné ciele, pracovné ciele, sny, túžby
  • kariérny posun, zvýšenie kvalifikácie
  • zvýšenie profesionality
  • nové manažérske zručnosti, nové odborné zručnosti
  • požiadavky prostredia, požiadavky trhu a ich chápanie človekom
  • ambície a spokojnosť v živote, úroveň spokojnosti v súkromnom živote

 

 

EXTERNÁ MOTIVÁCIA – zodpovednosť:

  • TOP manažment
  • rolovanie cieľov z exekutívy až po najnižšiu manažérsku úroveň (líniový manažment)
  • očakávania a forma manažmentu z úrovne exekutívy
  • manažér daného pracovníka – ako riadi, motivuje a vyhodnocuje svojich podriadených
  • pochopenie firemných cieľov a firemného prostredia – firemnej kultúry zo strany pracovníka

 

 

EXTERNÁ MOTIVÁCIA k manažérskemu rastu:

  • potreba firmy – firemné ciele a ich úroveň plnenia
  • potreba oddelenia – nastavenie motivácie z rozhodnutia manažéra (zastupiteľnosť, rast oddelenia, vízia oddelenia, dosahovanie vyšších cieľov)
  • pravidelný feedback a performance review: individuálny rozvoj pracovníka – individual development plan
  • úroveň reportingu a pravidelné meetingy – KPI, KVI a plnenie cieľov, očakávaní

 

Motivácia a zdravie firmy

 

Firemná realita a zdravie firmy:

  • každý má výber so svojím zdravím...
  • vo firme ide o úspech celej firmy a nemôžeme sa spoliehať len na iniciatívu jednotlivcov – je to príliš veľký hazard
  • TOP MANAŽMENT má zodpovednosť a musí nastaviť jasné požiadavky na rast a „potrebu zdravia firmy“

 

 

Riziká a nástrahy - Následky chýbajúcej motivácie:

  • ČLOVEK, KTORÝ NERASTIE JE OVLÁDANÝ STRACHOM O SVOJU POZÍCIU
  • začína vedome aj podvedome brániť rastu ostatných kolegov a podriadených, v snahe zabezpečiť si istotu svojej vlastnej budúcnosti
  • manažér, ktorý nerastie a nerozvíja sa – tvorí základy budúcich problémov, ktoré sa ukážu v budúcnosti
  • krátkodobý pohľad ich nedokáže vidieť a identifikovať – trpí rozvoj tímu, fluktuácia, slabé riadenie, nízka efektívnosť, slabé výkony
  • to isté ako keď sa človek vedome nestará o svoje zdravie, ale začne sa o seba starať až keď je neskoro a keď je zrazu chorý

 

 

Ako zmerať a určiť úroveň motivácie? 

1. SEBADIAGNOSTIKA – SELF DIAGNOSTIC

  • pracovník na základe sebapoznnia - pomocou dotazníka, daných úloh a úrovne plnenia jeho cieľov zistí ako vysoko je motivovaný, ako plní svoje ciele a či vôbec chce na sebe pracovať
  • so svojím manažérom zhodnotia a určia podľa nich objektívnu úroveň motivácie ísť na workshop a pracovať na sebe
  • spoločne určia na akej úrovni je jeho plnenie cieľov a tým aj jeho schopnosť ich reálne dosiahnuť, alebo potrebuje na sebe pracovať, aby ciele dokázal splniť

 

 

2. MANAŽÉRSKA DIAGNOSTIKA – FIREMNÁ DIAGNOSTIKA

  • nadriadený manažér vyberie a pripraví človeka na workshop
  • manažér robí prípravu a už pracuje na workshope ešte pred tým, než workshop začal
  • senior manažment selektuje ľudí na workshop – vyberie ich podľa požiadaviek projektu manažérskeho rozvoja (systém výberu a rozvoja)
  • selekčný systém COMM-PASS – manažérsky nástroj, systematické vyhodnotenie kto na workshop patrí a kto nie

 

 

A) Správna motivácia – správna investícia

  • firma investuje do ľudí správne za účelom ich rozvoja a zároveň aj rozvoja firmy
  • investície do ľudí nie sú vyhodené a zmarené, pretože by boli dané do nesprávnych manažérov

 

 

B) Správna motivácia – správni ľudia 

  • High Potentials, Talents – skupina ľudí, ktorí majú potenciál rásť a firma sa ich rozhodne cielene podporovať
  • riziko: nepochopený workshop = nepochopené to, akí ľudia majú ísť na workshop, ako majú byť pripravení a prečo

 

 

C) Základné – nevyhnutné princípy správnej motivácie

  • 1. PRÍPRAVA MANAŽÉROV – výber správnych ľudí
  • 2. PRÍPRAVA ZADANÍ – projektov , čo sa od účastníkov očakáva = nastavenie tréningového projektu, určenie cieľov prečo tam človek ide
  • 3. KONTROLA – čo účastníci na workshope vytvorili a ako to chcú ďalej v praxi aplikovať, ako sa im darí v praxi

 

 

SPRÁVNE NASTAVENIE MOTIVÁCIE

 

 

 

 

 

návrat hore 

 

 

 

 

 

6. Manažérske vzdelávanie a neurovedaManažérske vzdelávanie a neuroveda - Projekt manažérskeho vzdelávania a rozvoja

 

  • NÁŠ MANAŽÉRSKY ŠTÝL OVPLYVŇUJE NAŠE ZDRAVIE
  • neuroleadership - nové vedecké poznatky o líderstve
  • ako vznikajú manažérske stereotypy
  • kedy a ako manažér riadi na základe autopilota

 

  • neuro-princípy manažérskeho rozhodovania
  • neuro-princípy učenia a získavania nových manažérskych zručností
  • nový pohľad na princípy kreativity - kde sa rodí inovácia
  • prečo spadávame do STATUS QUO

 

  • práca pod stresom - toxické efekty pre mozog a telo
  • ako podporiť zdravie mozgu efektívnym manažérskym štýlom
  • vedecké výskumy prinášajú nový pohľad na negatívne následky multitaskingu

 

  • kedy vznikajú krátkodobé a kedy dlhodobé mozgové mapy?
  • ako sa prejavuje sociálna konformita v rozhodovaní manažéra?
  • kedy mozog podporuje a naopak kedy ignoruje nasledovanie pravidiel?
  • dokážeme využívať nasledovanie autority v prospech rozvoja mozgu?
  • ako vznikajú morálne rozhodnutia a čo sú kľúčové faktory nášho chcenia alebo nechcenia podporiť svoje okolie?
  • kedy sme otrokmi svojho podvedomia a našej minulosti?
  • dokážeme naštartovať svoju kreativitu?
  • ktoré vplyvy ničia naše kreatívne myslenie a dokážeme kreativitu merať?

 

 

 

 

Manažérske vzdelávanie a najnovšie poznatky neurovedy

 

 

 

 

návrat hore